Globalne ocieplenie to kolejna ekologiczna bzdura, po dziurze ozonowej, globalnym ochłodzeniu, porównywaniu elektrowni atomowych do bomby nuklearnej i delegalizacji środków ochrony roślin w imię ratowania życia komarów. Mit globalnego ocieplenia, znajdujący poklask na najwyższych szczeblach władzy, służy ograniczaniu wolności gospodarczej i nakładaniu kolejnych podatków na biznes. Przeciwko ekologicznym kłamstwom bezskutecznie protestują naukowe autorytety z całego świata.
Jeszcze w latach siedemdziesiątych klimatolodzy debatowali nad zagrożeniami wynikającymi z nadmiernego... oziębiania się klimatu Ziemi. W ciągu niespełna dwudziestu lat doszli jednak do wniosku, że to efekt cieplarniany grozi katastrofą. Obie grupy naukowców łączy jedno ? są sponsorowani przez państwo. Są opłacani tak hojnie, że gotowi są zapomnieć o podstawowej naukowej prawdzie: ochłodzenie i ocieplenie następują po sobie, ponieważ klimat ma charakter zmienny.
Wrogowie człowieka
Międzynarodowa biurokracja pod egidą Organizacji Narodów Zjednoczonych to zbiorowisko urzędników do cna przesiąkniętych destrukcyjną ideologią, gotowi propagować najgorszego kłamstwa, aby pod hasłami ochrony środowiska, wprowadzać regulacje ograniczenia dla przedsiębiorców.
W poszukiwaniu nowego wroga, by nas zjednoczył, wpadliśmy na pomysł, żeby wykorzystać zanieczyszczenie środowiska naturalnego, niedobór wody, głód, itp., to powinno spełnić tę rolę... Wszystkie wymienione zagrożenia są wywołane ludzką ingerencją... Prawdziwym wrogiem, wobec tego, jest sama ludzkość ? oficjalnie deklarowali notable z Klubu Rzymskiego.
Międzynarodówka urzędników zaczęła więc traktować człowieka niczym rozrastający się nowotwór. Głównym sprzymierzeńcem polityków zostały media, ochoczo podchwytujące kasandryczne przepowiednie naukowców z urzędowego nadania.
Obecnie mamy zdecydowanie zbyt wielu ludzi na tej planecie.
- "Całkowita liczba ludzi na poziomie 250-300 milionów ludzi, czyli 95% redukcja obecnego poziomu, byłaby idealna" - powiedział Ted Turner właściciel CNN.
Jednocześnie biurokraci życzliwym okiem zaczęli patrzeć na ekoterrorystyczne działania takich organizacji jak Greenpeace czy Animal Liberation Front, stosujące przemoc wobec ludzi i mienia pod hasłami ochrony środowiska naturalnego.
Strategia redukcji obecnego poziomu populacji postulowana przez Turnera sprawdziła się w Afryce. Delegalizacja DDT silnego środka owadobójczego, zapobiegającego rozprzestrzenianiu się malarii doprowadziła do ponownej epidemii tej choroby w najbiedniejszych państwach świata.
Malaria znów zaczęła zbierać krwawe żniwo. Mimo, iż ekologicznymi hasłami skazano na śmierć wiele milionów niewinnych ludzi, żaden z decydentów nie odpowiedział dotąd za zbrodnie ludobójstwa.
Szczyt głupoty
Najbardziej niebezpieczne decyzje dla dalszego rozwoju cywilizacji zapadły podczas Szczytu Ziemi w Rio de Janeiro w 1992 r. -Czyż nie jest jedyną nadzieją dla całej planety, aby ta zindustrializowana cywilizacja upadła? Czyż nie jest to naszą odpowiedzialnością by dopełnić tego dzieła? - nie krył swoich intencji kanadyjski multimilioner Maurice Strong Podsekretarz Generalny ONZ i Sekretarz Generalny podczas Szczytu Ziemi.
Właśnie tam globalne lobby ekologiczne, skupione wokół sponsorowanych przez ONZ: Międzynarodową Komisję ds. Zmian Klimatu, Światową Organizację Meteorologiczną, Program Środowiskowy Narodów Zjednoczonych, zapoczątkowały wdrażanie strategię ograniczania wzrostu gospodarczego oraz wywoływania panicznego lęku przed mającymi nastąpić katastrofami: zamienieniem Ziemi w pustynię, bądź jej całkowitym zalaniem wskutek roztopu lodowców.
Hasłem przewodnim stał się "efekt cieplarniany", a ekologowie pozyskali sojuszników w najwyższych kręgach władzy. Synonimem zagrożenia ze strony fanatycznych obrońców środowiska, a zarazem niskiego poziomu wiedzy naukowej stał się wiceprezydent Stanów Zjednoczonych Al Gore. To właśnie on w swojej książce pt. "Ziemia na szali" porównał człowieka do nowotworu.
Jak niski poziom naukowy reprezentuje ta pozycja niech świadczy cytat poświęcony Polsce: "Dowiedzieliśmy się, że w niektórych rejonach Polski regularnie sprowadza się dzieci pod ziemię do głębokich kopalń, żeby je chronić od różnych gazów i zanieczyszczeń powietrza. Można sobie wyobrazić jak nauczyciele ostrożnie wychylają się z tych kopalń i sprawdzają, czy można już bezpiecznie wyjść na powierzchnię?.
Sukcesem ekologów zakończyła się VI Konferencja do Spraw Klimatu, zakończona uchwaleniem protokołu z Kioto. Protokół, który podpisały kraje Unie Europejskiej w tym Polska, nakłada poważne ograniczenia na przemysł, związane z redukcją tzw. gazów cieplarnianych.
Protokół z Kioto jest oparty na jednym z największych fałszerstw współczesności ? micie globalnego ocieplenia.
Niemy krzyk
Naukowcy ze zdumieniem przyglądali się kłamstwom wypływającym z ust polityków, rozpowszechniane przez sympatyzujące z lewicą media.
W 1992 r. został opublikowany Apel Heidelberski, podpisany przez ponad 4 tysiące najwybitniejszych przedstawicieli nauki ze 106 krajów świata, w tym 72 noblistów. Ekologowie zablokowali rozpowszechnianie treści apelu, który zawierał troskę o rzetelne przedstawianie naukowych faktów.
"(...) Na progu XXI w. jesteśmy zaniepokojeni pojawieniem się irracjonalnej ideologii, która sprzeciwia się postępowi naukowemu i technicznemu oraz hamuje rozwój ekonomiczny i społeczne. Jesteśmy zdania, że nie istnieje stan naturalny, tak idealizowany przez organizacje ekologiczne zwracające się ku przeszłości, i prawdopodobnie nie istniał od momentu pojawienia się człowieka w biosferze. (...) Największymi zagrożenia ludzkości są ignorancja i ucisk, a nie nauka, technologia i przemysł?" - perorowali sygnatariusze Apelu Heidelberskiego.
Po odrzuceniu ustaleń Protokołu przez USA, w 1998 r. ponad 17 tysięcy uczonych z całego świata podpisało Petycję Oregońską, w której stwierdzają, że nie istnieją naukowe dowody, że gazy uwalniane do atmosfery w wyniku działalności człowieka spowodują zmiany klimatu i doprowadzą do globalnej katastrofy.
W podobnym duchu przebiegał II Szczyt Ziemi w Johannesburgu w 2002 r. ? Na szczycie spisano wielostronicowe deklaracje np. jak dostarczyć czystą wodę ludności Ziemi. Niektórzy twierdzili, że lepiej powierzyć ten problem nie urzędnikom z ONZ, ale koncernowi Coca Cola, który swoje produkty potrafi dostarczyć do każdego punktu na kuli ziemskiej.
Państwo ideologiem nauki
W Polsce druzgocącą krytykę ideologizowania nauki przez rządy przeprowadził prof. Przemysław Mastalerz, niekwestionowany autorytet w dziedzinie chemii, związany z Uniwersytetem Wrocławskim. Ten naukowiec zarzuca mediom podszyte niekompetencją wprowadzanie w błąd opinii publicznej. Rezultatem nieodpowiedzialnych publikacji proekologicznych jest wpajanie ekofilozoficznego poczucia winy za niszczenie naszej planety. Okresowe wahania średnich temperatur występują w naturze od zarania, natomiast największy wpływ na klimat na Ziemi ma słońce, a nie człowiek.
W doskonałej książce "Ekologiczne kłamstwa ekowojowników", Profesor Mastalerz obala wszelkie tezy stawiane przez radykalnych obrońców środowiska naturalnego począwszy od rzekomej szkodliwości używania urządzeń elektronicznych, skończywszy na bezzasadnym dążeniu do delegalizacji konkretnych substancji chemicznych.
W debacie o ochronie natury i człowieka chciałoby się przypomnieć słynne stwierdzenie Paracelsusa, że "wszystko jest trucizną i nic nie jest trucizną, dawka czyni truciznę". Szkodliwość substancji zależy bowiem od dozowania, a skonać można nawet po przedawkowaniu kuchennej soli.
Tym samym do najbardziej idiotycznych przepisów należą rządowe normy zawartości substancji rakotwórczych czy promieniotwórczych. Profesor Mastalerz stoi na stanowisku, że ciało celnika zza wschodniej granicy jest bardziej napromieniowane od konfiskowanych na granicy "radioaktywnych" grzybów, a warzywa i owoce przed wycofaniem z legalnego obrotu chroni jedynie fakt, że nie są produktami firm. Inaczej bowiem ich naturalne zawartości substancji uznawanych powszechnie za szkodliwe musiałyby uznać przez urzędników za niedopuszczalne.
Naukowcy doradzają, aby nie ulegać ekologicznej histerii sponsorowanej z kieszeni podatników i uspokajają, że człowiek doskonale sobie radzi z problemami ochrony środowiska. Przykładem są np. elektrownie atomowe od lat pracujące w pobliżu ogromnych skupisk ludności (Niemcy, Francja) czy spalarnie stojące w centrach stolic największych europejskich miast np. w Wiedniu.
Na początku trzeciego tysiąclecia niewiara w opinie ekspertów od spalania jest po prostu śmieszna, tak samo jak śmieszne jest przypuszczenie, że technika XX w., która wyprawiła człowieka na Księżyc, stworzyła radio, telewizję i komputery, w niewiarygodnym wręcz stopniu ułatwiła podróże międzykontynentalne, wyeliminowała ospę i paraliż dziecięcy oraz rozwiązała wiele innych, trudnych problemów, nie potrafi bezpiecznie spalić kupy śmieci ? - pociesza prof. Mastalerz.
Wypada zawierzyć rozsądkowi, aby nie narazić się na fanatyczną śmieszność.
Artykuł dodany: 2006-12-08 16:18:30 Ilość komentarzy: 455 Ilość punktów: 0
2007-06-25 10:35:26 agata1k: jestem w szoku po przeczytaniu tego artykułu,tyle się teraz o tym mówi...ale pierwszy raz czytam o tym w takim swietle.
2007-05-31 09:41:43 aska1984: ja mysle ze jesli bedziemy dbac o środowisko wokół siebie to nic nas nie bedzie męczyc, kazdy po troszke a przy tylu milionach ile nas jest zawsze bedzie duzy efekt:)
2007-05-26 09:08:30 Skowytka: Heh, globalne ocieplenie to chyba jednak nie bzdura.. Wystarczy dzis wyjsc na dwor.. Jeszcz troche a w Polsce wspaniale wina bedzie sie produkowac ;D Z drugiej jednak strony, jakby bylo za duzo tlenu w powietrzu, zaczelyby sie rodzic owady-mutanty.. Wyobrazacie sobie komara wielkosci malego kota? Brr..
2007-05-04 23:25:20 p4sqdk4: nom:P wole czytac krotkie komentarze bo przy dlugich sie nudze:P no, chyba ze rzeczywiscie juz na poczatku mnie zaciekawi albo jak ktos sie kloci:PPPP
2007-05-04 19:50:37 abuha: hehe leniuszek z Ciebie;)
2007-05-02 21:50:17 agusia2: no ale się oczytałam ))nawet ciekawe wiadomosci.
2007-04-20 11:54:21 p4sqdk4: ojejku... nie chce mi sie takiej wklejanki nawet czytac..:/
2007-04-07 22:19:12 abuha: sa potrzebne ograniczenia ale to globalne ocieplenie to sciema przeciez..;? wprowadzono po to aby państwa miały wieksze dochody od firm..
2007-03-29 15:47:43 gosiaczek_ki: ellenka trzeba było napisac własnymi słowami
2007-03-18 13:32:38 ellena: Najważniejsze jest dązenie do równowagi między technologią; cywilizacją a przyrodą. To prawda prawie wszystko może być lekiem lub trucizną i nie należy popadać z jednej w drugą skrajność. Faktycznie wiele fanatyków ekologicznych najchętniej cofneło by całą dzisiejszą cywilizację do epoki kamienia łupanego, nie mniej cheba teraz nikt też w to nie uwierzy że, przemysł nie ma nic wpólnego z zanieczyszoną wodą i powietrzem, więc u też że przedstawienie że, przemysł i technologia ma same plusy jest śmieszne. DDT faktycznie może może zmniejszyć epidemie malarii, ale również można by jej zapobieć na inne sposoby choć by przeznaczyć więcej funduszy na rzecz tych krajów oraz kontrolować czy zostaly wydane zgodnie z przeznaczeniem. Po drugie w tego co wiem jest nadal stosowane w nadmiermych ilościach w niektorych krajach rozwiających się np. Indiach, po za tym jak to bywa z zarazkami wkońcu się uodpornią i na to. Po trzecie zostalo udowodnione że DDT kumuluje się w organizmach, więc może nie widać efektów choroby odrazu ale po kilku latach a jej efekty nie są raczej przyjemne. Jeśli chodzi o globalne ocieplenie lub oziebienie to jest na ten temat mnóstwo teorii, więc trudno powiedziec kto ma racje i nie powinno się przedstawiać hipotez jako prawdę, zwłaszcza jeśli chodzi o klimat.
2007-03-14 01:12:02 Anioł_Stróż: >>>maasad: czyli np. kto? Ja też? Chyba nie sądzę...;-) Na ogrzewanie w zimę zużywam zbliżone ilości kWh.
2007-03-06 12:21:08 maasad: Ja tam wierzę w globalne ocieplenie. Przecież jego skutki odczuwa każdy.
2007-02-19 12:27:35 aeiou: lichota tylko amerykancom a co z reszta swiata... i nie tylko kominy. wystarczy wylaczyc jedna zarokwe w mieszkaniu i bedzie lepiej
2007-02-12 15:12:00 lichota: amerykańcom "pozatykać "kominy i kary surowe
2007-02-12 15:10:10 agusia2: ekotrade albo zebrało im się wcześniej i tyle
2007-02-09 22:49:34 ekotrade: ten mit globalnego ocieplenia spowodował ,że nawed zwierzakom się powaliło bo byłem u kolegi i zauważyłem ,ze koty sie już marcują bo wyją jak dzieci ,a to chyba troche za wczesnie
2007-02-09 15:06:15 agusia2: obawiam się że nikt nie wie kiedy nastąpi koniec świata.Czy będzie to za kilka ,kilkanaście lat czy za wieki ...
2007-02-08 21:20:33 aeiou: pinkfloyd0p: jakie drastyczne stwierdzenie. ale zanim do tego dojdzie ze świat przestanie istnieć to jescze troche czasu minie .a nawet całe wiecznosci.
2007-01-30 00:04:37 bozenakubal: nio nareszcie na nartach można poszaleć!
2007-01-29 23:06:05 Aga: gdzie po zimnie u nas sniegu duzo hihihi wkoncu
2007-01-29 18:36:27 p4sqdk4: zima zima i po zimie:((
2007-01-29 12:01:57 maykha: a i dobrze ale oczywiscie pomoce oczyszczania miasta sa zaskoczone jak zawsze
2007-01-28 22:48:52 gosia45: miało być ocieplenie, a tu zima w środku zimy i to ostro trzyma, podobno do 21 lutego ma tak mrozić i sypać
2007-01-28 19:32:17 abuha: takiego czegos nigdy sie nie zapomina :)
2007-01-27 21:25:57 agusia2: No coś ty na saneczki nikt nie jest za stary .Na łyżwach jeżdziłam w dzieciństwie teraz to już pewnie zapomniałam jak sie to robi.
2007-01-27 16:26:13 anna3050: a to nie dobrze fajnie pojezdzic
2007-01-27 13:28:23 Tenia: nigdy nie mnie nie pociągały łyżwy
2007-01-27 13:02:35 abuha: hhe aja uwielbiam łyzwy sanki i wsyztskie takie sporty :D
2007-01-26 21:24:23 karcelka: he he... łyżwy,sanki... mi tam sie obejdzie bez tego :)
2007-01-25 14:55:57 meggi: ja dzisiaj wlazłam w zaspę prawie po sam pas. Duzo śniegu, o dużo za dużo.
2007-01-25 11:03:48 anna3050: u mnie tez dużo śniegu*******,ale tak przyjemnie sie zrobiło
2007-01-24 20:44:02 karcelka: jejku... a u mnie od wczoraj zima... ;(
teraz tak patrze,że śniegu jest nie przesadzajac ok 20cm!!! ;( ;( niecierpie zimy!!! :(
2007-01-24 19:57:36 abuha: Anioł no niestety nas straszą, no i ja sie nie dziwie w to ze ludzie w to wierza bo ja czasami tez zaczynam wierzyc w ten mit globalnego ocieplenia, jak sie widzi te kopalnie i wszytskie inne zakłady przemysłowe i ze to musi jakos oddziałowywac na przyrodę> i w sumie działa> zwierzeta zmieniaja miejsca zamieszkania, pewnie rośliny są "wytrute" lecz na szczescie nie wpływ atak na stan atmosfery :0( a tak pozatym to... fajne są te pamietniki ;)?
2007-01-24 13:25:56 maykha: a u mnie zmoczylo i chlapa
2007-01-23 22:35:50 p4sqdk4: u mnie sniezek posypal ale i tak jest go bardzo malo.. i przymrozilo nawet;p
2007-01-23 18:53:22 lichota: też mi nie śpieszno na drugą stronę tutaj jest całkiem przyjemnie, a że pogoda wariuje- poznajemy różne zjawiska
2007-01-23 16:41:43 agusia2: U mnie właśnie spadło dużo śniego ciekawe jak długo się utrzyma .
A co do końca świata to mam nadzieję że jeszcze nie nastąpi mam tyle spraw do zrobienia.
2007-01-23 15:07:01 Anioł_Stróż: =>abuha: czytam właśnie pamiętniki Samuela Peypsa, pod datą 2 stycznia 1661 roku zapisał, że jeszcze nigdy nie było tak ciepło o tej porze roku, kurz na drogach, drzewa w parkach zakwitają. Wszystko już kiedyś było. Było ocieplenie, było oziębienie. naukowcy i badacze z tego żyją, że co jakiś czas straszą ociepleniem.
2007-01-21 09:52:11 anna3050: ja tam w koniec swiata niedługo nie wieze
2007-01-20 12:59:56 p4sqdk4: i po co koniec swiata? swiat sam sie zniszczy
2007-01-19 17:32:48 abuha: Maykha to prawda;) ale czytalam pewien artykuł, sławnych naukowcow, którzy własnie mowili o tym ze ludzie wcale az tak mocno nie wplywaja na atmosfere tylko ona naturalnie sama sie zmienia.. i ze to jest cykliczne i ze juz sie powtarza od kilkunastu stuleci.. ze co okolo 80 lat pogoda sie zmienia (w 1 roku) a pozniej zas wraca do prawidlowego chlodniejszego stanu ;) jakos ta teoria mi sie bardziej pdooba...
2007-01-19 10:20:01 agusia2: u mnie wczoraj w nocy było okropnie .Strasznie silny wiat szalał za oknem .W pewnym momęcie zaczął padać deszcz a zaraz posypał się grad.Trwało to dosłownie kilka minut i potem wszystko ucichło.
2007-01-19 00:20:20 anna3050: wole snieg niz te huragany co mam za oknem
2007-01-18 23:28:03 niunia108: nie lubie zimy ale teraz zaczynam tesknic za sniegiem
2007-01-18 17:14:07 anna3050: a o tym nie pomyslałam
2007-01-18 12:10:33 agusia2: przydałaby się zima i mrozik przynajmniej na kilka dni ,chociażby po to aby wymrozić mikroby .Jak przyjdzie lato to się nie odgonimy od komarów i tym podobnych .
2007-01-18 12:01:30 maykha: abuha ale nie az tak zeby lata byly takie gorace a zimy takie cieple ja mialamo tym duzo w szkole i nie sadze jakoby mnie uczyli czegos co nie jest prawda a niby to ze emitujemy tyle smieci do atmosfery to nie prawda??
2007-01-18 10:21:41 monika1987: snieg jest dobry tylko na jakis czas..:) ja wole wiosne i lato czasmi jesien ale jakjest taka sloneczna:)
2007-01-12 22:26:48 poldek52: nic nie będzie - poprostu bedzie zimne lato -bo temperatury muszą sie wyrównac do średniej rocznej!!
2007-01-12 14:31:00 agusia2: owszem a zimy jak nie ma tak nie ma , poprostu zaspała w tym roku.
2007-01-12 14:13:57 aneta19842: mit nie mit!! a temperatury w styczniu? a zstrach myslec co z roku na rok bedzie?
2007-01-12 13:15:33 maykha: Aga masz racje i to nie jest globalne ocieplenie??!
2007-01-11 22:56:03 abuha: mam ochote na grzybki marynowane hehe :-)
2007-01-11 11:09:03 bitbox: a u mnie nic nie rosnie tylko trawa zielona :)
2007-01-10 17:03:44 Aga: aneczka sa w człuchowie hehehe a dzis ta bogoda oszalala jak wiosna sweterek na grzbiet i na dwor
2007-01-09 10:38:08 anna3050: ja raz grzybów nazbierałam,szatanów,juz nie zbieram
2007-01-07 14:58:06 aneczka155: grzybo chyba juz nie ma
2007-01-07 11:57:55 DarkaB: nawet jagody... zama nazbierałam :):):)
2007-01-07 09:03:41 yoomaj: jasne ze grzybeczki sa moja babcia ostatnio w lasku przed wigilią była
2007-01-06 23:03:17 joan: heh ja też jak patrze przez okno i na termometr to mi się wydaje że to wcale nie mit...... przecież nie jest normalne żeby w styczniu stokrotki na trawniku rosły... a przebiśniegów nie było bo się nie miały przez co przebić.
2007-01-06 22:53:59 maykha: no ta mi juz w glowie namieszali...
2007-01-06 21:37:27 MonikaMonika: to u mnie takie nie rosną.... a grzyby są jeszcze??? jak nie będzie choć trochę śniegu żebym mogła dziecko zabrać na sanki to będzie mi bardzo bardzo smutno....
2007-01-06 19:13:18 yoomaj: ja równiez dostałam bukiecik kwiatków od córki w tym mlecze, stokrotki i gałązke z wiśni czy czereśni z pąkami kwiatowymi tragedja! niech teraz mruz złapie to po baletach nie będzie nic
2007-01-06 16:42:24 lichota: a ja dostałam od męża stokrotki z łąki i co z tego że zima
2007-01-06 14:42:28 bitbox: moze :) ja tam nie czuje zeby sie zblizal
2007-01-06 11:03:22 Aga: koniec swiata sie zbliza<lol2>???:):):)
2007-01-05 19:54:18 p4sqdk4: cio to bedzie z nami..:(
2007-01-05 17:22:16 aneta19842: dokladnie chyba to nie mit ocieplenie z roku na rok.jest coraz cieplej ciekawe co za rok bedzie?
2007-01-05 16:25:45 dodo2903: no nie wiem czy taka do konca nie prawda z tym ociepleniem-wystarczy spojzec za okno-styczen-a za oknem deszcz,grzyby w lasasch itp
2007-01-05 16:00:06 kasia22-15: Ja też mam nadzieje że chociaż troche tego białego puchu spadnie...:)
2007-01-04 10:24:00 lwica2: u nas zaraz ferie. Akurat zapowiadają śnieg, to może i bałwanki będą...
2007-01-04 00:29:39 anna3050: podobno luty załuz ciepłe buty,ma byc zima
2007-01-03 23:38:31 ewelina1985: ja tez mam taką nadzieje
2007-01-03 19:50:06 agusia2: mam nadzieję że pojawi sie śnieg lada chwila.
2007-01-03 08:35:33 sunshine7777: a teraz styczeń taki ciepły...oja, coś źle sie zapowiada..
2007-01-02 17:54:12 kasia22-15: Owszem MonikaMonika klimat się ociepla i tak samo się działo przed epoką lodowcową,to był pierwszy z symptomów(najpierw oceplenie klimatu a następnie nagłe oziebienie przez masy powietrza arktycznego i polarno morskiego)...jeśli chodzi o kreskówke to w drugiej cześci okropna animacja...
2007-01-02 13:50:52 sunshine7777: fajne są teraz te kreskówki :)
2007-01-02 13:19:34 MonikaMonika: ooo .. to nie wiedziałam że są dwie - oglądałam tylko jedną, muszę to nadrobić - natomiast wczoraj oglądaliśmy ,,Stuarta Malutkiego" - też śmieszna bajeczka
2007-01-02 10:25:29 giaurka: uwielbiam epokę lodowcową :):):) super bajka! obie częśći mi się podobały
2007-01-01 23:28:30 MonikaMonika: epokę lodowcową to sobie pooglądajmy na dvd - i nie tsraszmy jej nadejściem - bo narazie to chyba się klimat ociepla...
2007-01-01 21:15:48 lwica2: póki co, to znowu kropi deszcz... i bardzo dobrze!
2007-01-01 14:00:54 kasia22-15: My to sobie już raczej nie doczekamy tej epoki lodowcowej ale ja w 99% jestem co do tego przekonana, że za kilkaset lat nadejdzie...
2007-01-01 13:09:36 agusia2: Proszę nie strasz że nadejdzie epoka lodowcowa , nawet nie chce o tym myśleć to straszne.
2006-12-31 23:56:48 kasia22-15: Ludzie wyrządzili juz tej planecie wiele złego a ona odpłaci się im drugą epoką lodowcową...
2006-12-31 20:02:18 pianiwo: magdagb znowu przesadza z tym kopiowaniem - protestuję. Aniołku zauważ to, bo jest to już denerwujące. Najpierw życzenia świąteczne, potem tekst typu "ciekawy artykuł" a teraz czas na życzenia noworoczne. Denerwuje mnie to. Nie mogę stać tak obok i tylko spoglądać w ciszy. Bardzo prosze o pilną interwencję. Aniołku - juz kiedyś miało to miejsce!!!!!
2006-12-31 19:43:08 giaurka: Na Nowy 2007 Rok życzę Wam wszystkim dużo zdrowia, miłości i wszystkiego co najlepsze. Niech się Wam szczęści!!!
2006-12-31 18:14:41 magdagb: Fajerwerki, śnieg, muzyka, już szampana każdy łyka, stary rok się w Nowy zmienia, przeto szczęścia śle życzenia.
2006-12-31 01:26:11 MonikaMonika: a u nas suchutko - i wiecie jak dziś męzowi powiedziałam że zastanawiałam się czy nasz synek kiedyś zaspy zobaczy to az sie wystraszyl
2006-12-30 18:52:10 lichota: lwica2- toz popatrz na dobre strony takiej pogody, nareszcie choinki wyglądają po ludzku, łopaty do odsniezania wyciągaja ludzie ze schowków, a firmy odsnieżające moga wyjechac na ulice i zima ich nie zaskoczyła
2006-12-29 19:40:41 lwica2: u nas też nasypało i wcale się nie cieszę... jakaś deprecha mnie łapie...
2006-12-29 19:23:46 AgSiiiiA: Nom... u mnie też troche biało! ale przez noc o ile nie będzie padać wszystko wsiąknie
2006-12-29 17:29:06 lichota: a ja dzis rano wstałam, a tu biało, mało tego przez cały dzień powoli, dostojnie prószy- nareszcie choinki wygladają jak z bajki,szkoda że to ma byc tak krótko
2006-12-29 15:49:13 MonikaMonika: tylko mgla.. az nie chce sie czlowiekowi z domu wychodzic, jakby snieg byl to przynajmniej bialo by bylo
2006-12-29 13:21:37 anna20: swieta bez sniegu to nie swieta u nas w tarnowie nie ma sniegu spadl wczoraj wieczorem i juz zaczyna topniec
2006-12-29 12:41:50 gosia45: śnieg pada w Betlejem i Kolorado, a w Polsce jest teraz wiosna
2006-12-29 07:40:56 sunshine7777: niby zima a śniegu ni ma... ech, nawet Święta nie były takie białe jak kiedyś...
2006-12-29 02:06:55 MonikaMonika: właśnie ostatnio myślałam o tym czy moje dziecko zobaczy kiedyś zaspy śnieżne... no i dziś nam troszkę śniegu skapło z nieba, wywinęlam orła pod klatką wynosząc śmieci - potłukłam się strasznie - bo wszystko przymarzło
2006-12-28 22:28:15 Aga: mowia ze ma byc pozadna zima w polowie stycznia
2006-12-28 21:42:20 croppka: u mnie właśnie troche popadało. zabieliło sie.
2006-12-28 19:47:27 karinq: jak bylam niedawno w parku, to byl tam balwan narysowany na piaskowej alejce
2006-12-28 18:55:29 Kala1981: lichota: zawsze mozna spróbować zrobic bałwana na plazy z piasku latem :-)
2006-12-28 17:45:35 croppka: nie no. mysle, ze troche sniegu spadnie...
2006-12-28 17:13:13 lichota: MonikaMonika - jak dalej tak będzie, to bałwana będziesz pokazywać w książce
2006-12-28 15:09:01 croppka: dla mnie osobiscie tak jak teraz jest idealnie :)
2006-12-28 15:08:38 MonikaMonika: meggi zanim dojedziemy to stopnieje - ja chcę synka na sanki zabrać i bałwana z nim ulepić!!!
2006-12-28 14:21:29 Nimva: Jak dla mnie to i tak już po świętach więc może nie padać. Byle tylko cieplutko było. Bo jak są 2-3 stopnie to beznadziejnie. Zimno i na dodatek śnieg też się nie utrzyma.
2006-12-28 14:06:05 croppka: ja tam nie chce sniegu- mowcie za siebie :D
2006-12-28 10:20:21 karinq: tyle z tego dobrego, ze nie ma problemow z samochodem, bo jak byly ostre zimy to ciezko to bywalo
2006-12-28 08:44:39 meggi: to tylko u mnie śnieg lezy? To ładnie. Za dużo to go nie ma, ale jak chcecie to wpadajcie na lubelszczyzne to wam trochę pozycze.
2006-12-28 01:19:06 MonikaMonika: mówcie co chcecie ale sniegu jak nie było tak nie ma - dziwne te choinki bez śniegu :(
2006-12-27 21:41:36 cebulka: Domagamy się śniegu!!!! =D
2006-12-27 19:04:04 ewelina1985: niechciałabym globalnego ocieplenia bo jak jest gorąco to sie dusze
2006-12-27 15:55:52 croppka: paniasa jak zwykle dużo do powiedzenia :/ -pozdrawiamy, olewamy :/
nasza zima jest dobrym przykładem globalnego ocieplenia :)
2006-12-27 14:26:34 Nimva: A ja słyszałam w radiu ostatnio, że takie wachania pogodowe w naszym rejonie klimatycznym są normalne. Więc, np zima bez śniegu nie jest żadnym ewenementem. To na pewno nie jest ocieplenie.
2006-12-27 09:48:08 karinq: no nie wiem jak odniesc globalne ocieplenie do obecnej zimy....
2006-12-27 09:03:13 meggi: paniasa jesteś zwykłym nabijaczem punktów, żałosne. Nie masz własnego zdania?Piszesz że takie ciekawe to czeu nie napiszesz nic co możnaby było nazwać komentarzem? Bo nie czytasz artykułów. A co do temaciku, to wyobraźcie sobie, że u mnie dzisiaj śnieżek spadł. Trochę po czasie, no ale jest. Czyli świat nie zwariował.
2006-12-26 16:19:25 lichota: tak Mikołaj zamieszał, że tam gdzie była dotąd zima będą rosły banany, a co, to byl kiedys towar deficytowy u nas
2006-12-26 00:27:15 cebulka: Hehe:) A niedaleko mojego domu zrobili nowe śluzy i zabetonowali kanałek :( (Już nie jest tak jak dawniej:<), wał jest dużo wyższy, ciekawe co z tego będzie...
2006-12-25 23:59:39 lwica2: u ekotrade Wisłok, u cebulki Wisłoka, a u mnie Wisła...
2006-12-25 23:14:45 ekotrade: a zrobili podsyp i po ostatnim wylaniu musieli wały rozwalać bo woda nie chciała wrócić do koryta i teraz znowu przerabiaja zobaczymy co bedzie przy następnej powodzi
2006-12-25 21:10:04 cebulka: U mnie co roku Wisłoka zalewa ludzi, ale na szczęście ja mieszkam dość wysoko :)
2006-12-25 18:37:26 ekotrade: to nie egoizm tylko stwierdzenie ,ale nie było takiego przypadku ,żeby woda doszła mimo tego jak wylał wisłok tak ,ze nie jest tak źle
2006-12-25 12:25:09 Aga: u mnie dzis dziecko w bezrekawniku ale za to w kasku na deskorolce jezdzilo heheh troche dziwny widok jak na swieta
2006-12-25 11:08:28 giaurka: ehh...i mamy święta bez śniegu... :(
2006-12-25 10:10:17 meggi: ekotrade co to za egoizm?
2006-12-24 14:11:59 lwica2: lepiej jak jest sucho...
2006-12-23 22:47:16 ekotrade: tak joan pozostaje mi sie z toba zgodzić to by wtedy było pieknie bo przedemną stoi blok cztero piętrowy
2006-12-23 18:20:27 joan: hehehehe jak ekotrade by na 6 pietrze zalało to reszty miasta by juz nie było
2006-12-23 18:09:05 croppka: ekotrade- sasiedzi z dolu w razie co beda do Ciebie uciekac :D
2006-12-23 15:51:23 lwica2: u mnie jak rzeka rozleje na nieobwałowanej przestrzeni, to jak nad morzem...
2006-12-23 15:30:00 ekotrade: ja mam rzeke niedaleko mnie i też nie duzo brakowało ale mnie na 6 pietrze i tak nie podtopi
2006-12-23 15:21:35 lwica2: no u mnie to naprawdę ma duże znaczenie... róznie w przeszłości bywało!
2006-12-23 13:46:32 ekotrade: chyba anioły zabrały ta wode coby nas nie podtopiło
2006-12-23 11:23:40 BEATRICE: piękne słoneczko u nas świeci a wieczorami widać pięknie oświetlone balkony i nie wazne że nie ma śniegu, wreszcie miasto jakoś tak pięknie wygląda
2006-12-23 09:30:03 meggi: u mnie ostatnio śnieg popadał przez jeden dzień, ale już go znów nie ma. I wcale nie narzekam. Dobrze jest jak jest.
2006-12-22 22:25:45 lwica2: Tak, Aniele, a mówi się, że nic w przyrodzie nie ginie... Ja akurat faktycznie dobrze wychodzę na tym, że wody rzek się nie podnoszą, bo mogłoby być krucho... wał rzeczny za oknem...
2006-12-22 20:59:10 croppka: lichota- tez sie nad tym zastanawialam i chyba masz racje :)
2006-12-22 18:48:35 lichota: Aniele - woda wyparowała, klimat sie ociepla
2006-12-22 17:47:52 croppka: ja tam sie ciesze ze nie ma jeszcze sniegu :)
2006-12-22 00:47:51 Anioł_Stróż: =>izabela: "Chryzantemy" - co to znaczy, kiedyś się spamowało, teraz się tego nie robi. => lwica2: prawda, że ciekawy problem? podobno zasięg wiecznego lodu na biegunie północnym drastycznie zmalazł, co znaczy, że lód się rozpuścił. To ja się pytam - gdzie jest woda z tego lodu?! No gdzie?
2006-12-21 22:26:57 joan: no myslę że sa tacy co nie powinni tęsknic za podnoszeniem stanu wód w rzekach
2006-12-21 22:10:18 lwica2: ocieplenie klimatu powinno spowodować chyba podniesienie się stanu wód? A w rzekach wody stale ubywa...
2006-12-21 20:54:09 lwica2: nie lij dyscu nie lij, bo cie tu nie ceba!!!!!!!!
2006-12-21 20:31:13 croppka: ciekawe jaka pogoda bedzie w sylwestra :D
2006-12-21 19:13:59 ekotrade: umnie wczoraj padał śnieg i było fajnie ale szybko stopniał i narobiło ciapy
2006-12-21 18:00:59 lwica2: hih to postaw na dywanie... tło będzie wtedy bardziej uniwersalne...
2006-12-21 17:14:52 lichota: nie chcę choinki na zielonej trawie
2006-12-21 17:11:30 croppka: ja nie lubie sniegu :/// fuuuj :D dlatego cieszy mnie taka pogoda jak jest :D
2006-12-21 15:29:49 lwica2: no i całe szczęście!! Chociaż do nowego roku!!!
2006-12-21 14:29:47 BEATRICE: mam włączone radio i cały czas klepią o tym śniegu, że żal mi sie robi - u nas nie pada
2006-12-21 13:20:42 lwica2: u mnie na szczęście też. Pogoda nadal potrzebna!
2006-12-21 11:42:53 kaśka_k: taa..globalne ocieplenie, mamy tu przyklad 21 grudnia i nadal cieplo, u mnie sniegu nie ma jeszcze
2006-12-21 10:00:54 BEATRICE: podobno gdzięs w Polsce pada śnieg, u kogo ? pochwalcie się bo w Szczecinie nadal wiosna
2006-12-21 08:30:04 bitbox: u mnie wczoraj byl sniezek ale juz stopnial:)
2006-12-21 01:46:34 MonikaMonika: mógłby śnieg na Gwiazdkę spaść... bo co to za Wigilia, wyprawa na pasterkę bez śniegu?
2006-12-21 00:13:50 joan: w co nie wierzysz? rano było ładnie - słoneczko siweciło- lekki mrozik, a po południu zrobiło sie ponuro i wilgotno i deszcz ze śniegiem zaczął padać.
2006-12-20 16:10:44 Kala1981: u mnie piekny biały śnieg....ale z deszczem :-(
2006-12-20 15:46:34 Aga: gdzie bo u mnie deszcz leje od rana hahahaha
2006-12-20 11:45:56 lwica2: deczko dzisiaj pada drobniutki śnieg. tyle to spoko...
2006-12-20 10:53:09 agusia2: U mnie nareszcie pruszy śnieg aż miło popatrzyć , a i pomarzyć nie zaszkodzi wcale.
2006-12-20 00:27:18 lwica2: ekotrade, ja też nie chcę deszczu a i śniegu na razie też nie... napiszę kiedy może być, oki? hihi
2006-12-19 22:02:45 joan: śnieżku nie ma... ale jak zacznie pedac to tez będzie niemiło i nieświątecznie
2006-12-19 21:30:24 crazy: Jak narazie nie czuje się świąt... Śnieżku wcale nie ma :(
2006-12-19 19:17:02 Kala1981: lichota: ale tylko na Świeta :-)
2006-12-19 18:18:13 lichota: troszkę śniegu i mrozik - wystarczy
2006-12-19 17:56:39 ewelina1985: parasolke sobie wes
2006-12-19 17:44:26 ekotrade: lewku nic o deszczu nie pisz bo faktycznie bedzie a mi nie pasuje jutro deszczyk bo musze autko na serwis odstawić do przegladu i co zmokne przez ciebie tak byc nie może nie jutro
2006-12-19 17:08:45 lwica2: kurczę zapowiadaja na jutro deszcz... nieeeeeeeeeeeeee!!!
2006-12-19 16:51:02 ewelina1985: szkoda ze święta idą a śniegu niema
2006-12-19 16:39:25 joan: u nas tez nie ma śniegu i też fajnie ale strasznie ponuro jest
2006-12-19 16:12:05 lwica2: u nas nie ma i bardzo dobrze...
2006-12-19 13:11:31 Kala1981: spadł snieg, ale tylko na 5 minut
2006-12-19 11:03:27 lwica2: nie... ten worek to tradycyjnie może nosić i diabełek. Niegrzecznych musi ktoś przecież postraszyć...
2006-12-18 23:19:02 Aga: e u mnie przymrozek cale samochody przymrozone
2006-12-18 19:30:44 hallup: To żaden mit. Widać gołym okiem, że klimat się ociepla.
2006-12-18 18:30:43 marttini6: juz nic mnie nie zaskoczy wiosna w zimie zima na wiosne ok....
2006-12-18 18:00:00 lichota: agusia2 - ciężki worek z prezentami i szpilki toż biedak jakiejś skoliozy kręgosupa sie nabawi
2006-12-18 17:23:02 agusia2: Teraz to wszystko jest możliwe i nic mnie już nie zdziwi.Nawet jeśli zobaczę mikołaja w szpilkach roznoszącego prezenty razem z zajączkiem wielkanocnym...
2006-12-18 14:28:32 meggi: magdab, a po czym by się zajączek posmarował? Po uszach w środku?
2006-12-18 12:53:51 magdagb: haha ja bym tam wolała żey zajączek razem z mikołajem reklamowali kremy do opalania :):)
2006-12-18 12:51:11 aeiou: no i niedlugo zajaczek wielkanocny bedzie jezdzil na nartach a mikołaj bedzie w slipkach chodził i reklamował kremy do opalania. to by dopiero byla checa
2006-12-18 09:29:18 lwica2: no to tylko patrzeć jak będzie powszechny zwyczaj posiadania maszyn do robienia sniegu na swoich podwórkach...
2006-12-17 21:49:52 joan: na allegro w "odjechanych" można różne dziwne i głupie rzeczy znaleźć czasem
2006-12-17 21:30:58 Aga: meggi no co ty na allegro snieg hihihi niezle
2006-12-17 21:02:53 bitbox: oni wszystko zapieprza :D ci dwaj
2006-12-17 20:57:24 joan: hihi to trzeba uwaznie allegro śledzic :) tam wszystko można kupic :)
2006-12-17 20:55:54 meggi: poczekajcie, zaraz się pokażą pewnie oferty śniegu na sprzedaż. I się wtedy okaże kto go ukradł. Już takich dwóch kiedyś było co księżyc ukradli :)
2006-12-17 19:26:00 joan: hihi rozłozyli nad nami parasol i wyłapuja nasz biały puch zeby święta nasze spaskudzić :)
2006-12-17 17:48:08 lichota: a może ci talibowie co w Klewkach wylądowali, narobili nam takiego zamieszania w pogodzie
2006-12-17 17:28:35 agusia2: Dwa lata temu śnieg spadł dopiero na same Święta a w zeszłym roku na Sylwestra , natomiast teraz ma dopiero nas zaszczycić w styczniu.Trochę póżno gdyż liczyłam że spadnie przynajmniej na Święta , ale to chyba przez to globalne ocieplenie.Ktoś wymyślił tą nowość i teraz aura musi się dopasować żeby być trendy .Nie ma to jak za dawnych czasów kiedy śniezek uroczo prószył w Wigilię a Boże Narodzenie było takie bielutkie. Nie wspomnę ile frajdy mają dzieciaki kiedy spadnie śnieg a tak to co będą robiły jeśli nawet na ferie nie spadnie.Jedyna nadzieja w Aniołku Stróżu bo w kim jeśli nie w nim....
2006-12-17 16:28:30 joan: hehehhe dzięki ale ja chce się niezdrowo przysmażyć ... na słoneczku a nie hibernować na śniegu
2006-12-17 16:26:28 Nimva: Joan, zima absolutnie nie przeszkadza w wypadzie nad morze. Tyle tylko, że będzie zamarznięte :)
2006-12-17 10:07:43 joan: no to rzeczywiście lepiej nie , bo ja chce znowu nad morze
2006-12-17 09:41:31 meggi: lepiej nie, bo na wakacje wyjdzie zimna wiosna.
2006-12-17 01:08:36 sprezyna: Uh, to niech lepiej w ogóle niech śnieg nie spada! A może pory roku "się przesuwają"?
2006-12-16 22:12:43 joan: tylko aż boję się pomysleć dokąd by wtedy trwała... do kwietnia ?
2006-12-16 21:55:31 Aga: no wlasnie mama mi cos mowila:)
2006-12-16 21:08:51 joan: a ja słyszałam że dopiero po nowym roku :)
2006-12-16 18:03:27 lichota: śnieżek ma być jutro, a jak nie jutro to pojutrze
2006-12-16 15:00:20 buziaczek_kama: Dzisiaj zimno nawet:D czekam na zimę
2006-12-16 10:09:52 joan: i znowu słoneczko pieknie świeci... chociaz wiaterek trochę wieje ale śniegu ani widu
2006-12-16 09:42:57 meggi: kurczę a u mnie się strasznie zimno zrobiło. Może jednak sobie zima przypomni.
2006-12-16 05:28:17 elisa53: dosc sniegu i mrozu było na poczatku 2006r
az do obrzydzenia ,
2006-12-16 00:10:44 Nimva: Kala no właśnie też tak się zastanawiam, czy nie będzie miał nic przeciwko. No cóż.. ryzyk fizyk :)
2006-12-15 23:42:15 Kala1981: Nimva: a co na to Aniołek :-) pozwoli?
2006-12-15 23:33:07 Nimva: To może robimy zakłady i obstawiamy kiedy wreszcie spadnie śnieg? :> Taki mały hazardzik xD
2006-12-15 22:26:15 meggi: No tak ostatnio gadali, ale ostrzegali mnie że telewizja kłamie.
2006-12-15 21:24:08 ekotrade: dyr.anna zawsze mozna do sanek koła domontowac i bedzie jazda na saneczkach prawda
2006-12-15 21:20:51 Aga: megi co ma spac chyba g...z lemieszami bo napewno nie snieg:P hahahahahah
2006-12-15 21:09:19 kasia22-15: Cóż...hmmm...jeśli chodzi o globalne ocieplenie..hmmm...nie wiem...nic:)
2006-12-15 21:04:53 meggi: w pogodzie ostatnio wspominali coś o śniegu w następnym tygodniu, więc pewnie aniołki miały jakieś inne ważne sprawy i opóźniły się z porządkami.
2006-12-15 20:09:55 dyr.anna: niop śniegu nie ma, a nam się marzyło, że synka na sankach będziemy wozić...eh do duszy z tą pogodą. niebiański aniołku zrób coś. jak byłam mała to mówiłam:"że aniołki trzepią poduchy, bo śnieg pada...", a więc do sprzątania marsz! :-))))))
2006-12-15 20:00:54 meggi: ja mam w środku lutego :( Moje zawsze są na końcu.
2006-12-15 18:52:00 joan: heh ekotrade to zalezy gdzie mieszkacie i kiedy będa ferie bo terminów jest kilka....
2006-12-15 18:44:16 meggi: podobno ma w następnym tygodniu spaść.
2006-12-15 18:40:09 ekotrade: tak prawdopodomnie ma być śnieg w styczniu bo na ferie pasuje snieg bo co dzieci będą robić z czego bałwanka zrobia
2006-12-15 18:33:31 Aga: bo nie bedzie sniegu na swieta ani na sylwestra bedzie podobno po nowym roku
2006-12-15 18:01:46 Kala1981: lichota: u mnie w tym roku pojawiły sie na kwiatkach balkonowych mszyce :-(
2006-12-15 17:59:10 magdagb: dlaczego nie pada śnieg za tydzień święta a tu nie ma atmosfery :(
2006-12-15 17:01:19 lichota: w tym roku coś zjadło moje kwiatki
2006-12-15 16:47:04 Kala1981: to już wiem, w nastepnym roku bedą u mnie pelargonie na balkonie :-)
2006-12-15 16:37:20 joan: u nas też jest dosyć wysoko i wieje że hoho , a że balkon od strony południowej to słońca bardzo dużo... ale pelargonie sobie z tym radzą i zwykle pięknie rosną.
2006-12-15 15:27:50 brokulek: tak, to fakt...choc u mnie za mocno swieci słońce bo za wysoko mieszkam...ale słońce...coż...pogoda i zmieny...
2006-12-15 15:22:32 agusia2: Pelargonie to bardzo urocze kwiaty i łatwe w uprawie dlatego chetnie uprawiamy je na balkonach.Uwielbiam te zwisajace wyglądają bardzo efektownie.
2006-12-15 13:53:09 BEATRICE: dyr,anna mam ten sam gust chyba co twoja mama, ale pelargonii nie mam gdzie zawiesic, podziwiam je co roku u sasiadek które mieszkaja na wyższych pietrach
2006-12-15 13:41:00 dyr.anna: kala1981 u mnie mama zajmuje się kwaituszkami, bo to jej wielkie hobby. kupuje na rynku wszystko co jej się spodoba :-)no i oczywiście obowiązkowo piękne zwisające pelargonie w rożnych kolorach....
2006-12-15 11:01:15 Kala1981: to ędziemy miec kolorowe święta, a może na Wielkanoc spadnie snieg
2006-12-15 09:48:55 BEATRICE: wiosna, wiosna
moje stokrotki w ogródku coraz ładniejsze, chyba na swieta zrobie sobie z nich stroik na stół
2006-12-15 08:51:47 magdagb: miete taz mam na balkonie i jak robie kompot z jabłek to dodaje do niego miety oj jakie pycha tymbark sie przy tym chowa
2006-12-15 08:46:36 LENA2009: u mnie na balkonie rośnie tzw trąby anielski mako one to dobiero mają zapach pachną pomarańczami caytryną wogóle mają sprecyficzny zapach w te wakacja zasadziałma tez mieta to mówie wam te dwa zapachy aż sie chciało jeść i przyjemnie było posiedzieć ;-)
2006-12-14 23:11:49 lwica2: wydaje mi się, o ile pamietam, że owoce były takie dość cierpkie, brakowało im śródziemnomorskiego słońca,ale zapach był super. oczywiście zostały zużyte w domu, do herbatki.
2006-12-14 22:06:20 Aga: fajnie lwica pozazdroscic tylko
2006-12-14 21:48:43 joan: na naszym południowym balkonie najlepiej rosną najbardziej tradycyjne -pelargonie
2006-12-14 21:40:37 meggi: coś ładnego i odpornego.
2006-12-14 21:31:43 Kala1981: dyr.anna: nie wiedziałam, że bratki sa takie odporne, pytam na jaka stronę masz balkon, bo ja tez mam na południe i zastanawiam sie jakie kwiatuszki sobie w przyszłym roku zasiać, czy zasadzic
2006-12-14 21:26:10 joan: moje córy miały takie malutkie mandarynki ale niestety jakaś zaraza im poskręcała listki.... i juz ich nie ma
2006-12-14 20:53:15 dyr.anna: hahaha kwiatki to zwykłe bratki, które tak jakoś się cudem uchowały :-)))a balkon mam od strony południowej. w domu za to moi rodzice hodują cytrynę.pięknie pachnie i cytryny też są super :-)))
2006-12-14 20:17:53 sprezyna: Fajnie :) i co dało się jeść?
2006-12-14 20:03:35 lwica2: szybciej owocuje taka z kwiaciarni. Ta prawdziwa rosła z pestki ale dopiero po wielu, wielu latach zakwitła. Miała już ok 150 cm wysokości, w lecie stała w ogrodzie a w zimie w chłodnym pokoju. Pewnej zimy spadły liście. Myślałam, że drzewko zachorowało. Zostały gałęzie i długie kolce. Potem jednak pokazały się listki i kwiaty. Ten zapach!!! No i zapylałam watką. Powiódł się ten zabieg sztucznego zapłodnienia. Zawiązały się owoce i rosły zielone kuleczki. Niestety opadały. Urosły i dojrzały tylko (a dla mnie - aż) dwie. Były duże i żółte. Wyobraźcie sobie satysfakcję...
2006-12-14 20:00:05 Kala1981: magdagb: mi tez rosła, ale tamta zima ja zniszczyła, a była to niezła zima, pamiętacie to minus 20 stopni
2006-12-14 19:51:21 magdagb: ja mam taką małą cytrynke rośnie mi w kwiatku przez przypadek bo ktoś pestke wrzucił
2006-12-14 19:43:28 gosia45: i po co nam jechać na Majorkę
2006-12-14 19:39:05 meggi: drzewko limonkowe dobra rzecz, ale osobiście nie mam w domku. Z pestki posadzić można, no nie?
2006-12-14 19:33:45 lwica2: śmiejecie się z tego, a ja miałam już raz własne cytryny. Limonki i zwykłe duże też. Tylko w domu. A jak ich kwiaty pzchniałyyyyy!!!!
2006-12-14 19:07:55 agusia2: Jedyna pociecha z tego ocieplenia to owoce południowe we własnym ogródku czy balkonie.To dopiero nowinka.
2006-12-14 18:45:26 Kala1981: Nimva lwica2 myslicie, że na balkonie też moge takie palmy i pomarancze posadzić ? :-D
2006-12-14 18:39:36 lichota: zamiast my do ciepłych krajów, będądo nas przyjeżdżać- a może by tak jakiś"interesiK" w tej branży uruchomił?
2006-12-14 17:37:38 Aga: oj chyba faktycznie przyjdzie w maju zima jutro znowu ma byc cieplo i słonecznie haha
2006-12-14 17:10:39 sprezyna: A jednak Boże Narodzenie i Sylwester bez śniegu będą, szkoda. No ale jakby nie patrzył to niedługo naprawdę palmy będziemy mogli sadzić w ogródkach.
2006-12-14 16:27:44 Nimva: To ja się biorę za pomarańcze. Zawsze chciałam mieć takie swoje, ogródkowe..
2006-12-14 15:10:40 lwica2: na wiosnę sadzę palmy w ogrodzie... ryzyk - fizyk! A jak się uda, to daktyle i banany będe miała swoje... i kokosy...
2006-12-14 15:08:39 Kala1981: dyr.anna: u mnie nie kwitną, a co to za kwiaty, takie odporne? na jaką stronę masz balkon?
2006-12-14 14:57:59 ekotrade: to super masz dyr.anna umnie kwiatki z balkonu posciągane bo w nocy jest zimno
2006-12-14 14:49:20 dyr.anna: wiecie co? to już szczyt wszystkiego. połowa grudnia, święta za pasem, a u nas na balkonie nadal kwiatki kwitną....:-)))
2006-12-13 18:58:14 Kala1981: Nimva: pensje takie same i podwyżki, czyli wszystko w naszej polskiej normie :-/ mogłoby chociaz raz byc na odwrót
2006-12-13 18:13:30 pianiwo: nie do końca to prawda
2006-12-13 17:29:42 Nimva: Szkoda tylko, że pensji nie podwyższają :/
2006-12-13 17:03:41 sprezyna: Ajj, z tego co słyszałam mają być spore podwyżki cen w przyszłym roku, niedobrze.
2006-12-13 17:02:14 Nimva: Jeszcze się okaże, że wakacje zamienią się w ferie zimowe :)
2006-12-13 16:25:06 meggi: asiulka_malutka, nie martw się - zima na pewno o nas nie zapomni, tylko pytanie, czy przypadkiem nie zawita do nas w maju
2006-12-13 15:58:39 Kala1981: Aga: naprawde są jeszcze grzyby? :-)
2006-12-13 15:33:03 Nimva: I pomyśleć jak uprawy przez to będą później wyglądały :(
2006-12-13 15:27:24 Aga: pada deszcz a w czuchowie na grzyby chodzą:)
2006-12-13 14:58:18 Kala1981: lwica2: warzywa gniją w piwnicach, rolnicy załamani, widziałam w telewizji, wszystko im gnije :-(
2006-12-13 14:02:18 sprezyna: Eee.. dzisiaj brzydko na dworzu, od rana tak ponuro :(
2006-12-13 13:59:46 lwica2: Rośliny w naszym klimacie potrzebują wszystkich pór roku, zimą powinny odpocząc, a ten rok im nie pozwala. Oby im to nie zaszkodziło...
2006-12-13 13:53:32 asiulka-malutka: ooo tak ... świruje!! co to za pogoda... idą święta... a za oknem jeszcze kwiaty kwitną ... i jest +12 stopni !!!
2006-12-13 12:47:39 brokulek: chm...zastanawił mnie ten artykól...bo jednak moim zdaniem pogoda troche swiruje...chocby teraz- jest grudzień...ida swieta...za chwilę bedziemy w domach ustawiać choinki i ozdabiac sztucznym sniegiem...a za oknem?ciepło...zielono momentami....mi to nie pasuje...no coz moja znajoma z florydy nie wie co to zima...ale w polsce brak zimy nie jest dobry dla roślin...
2006-12-13 12:20:52 lwica2: Każda pogoda daje coś dobrego - mróz warunki do zabawy na śniegu, ciepło oszczędność i jednak lepsze samopoczucie. Przynajmniej ja jestem ciepłolubna... lew - mieszkaniec ciepłych krajów... heh
2006-12-13 10:54:53 agusia2: Wczoraj rano u mnie pruszył śnieg i dzeci bardzo się ucieszyły z tego powodu .Niestety ich radość nie trwała długo bo po śniegu nie ma ani śladu , pozostaje więc nadal cierpliwie czekać.
2006-12-13 10:21:08 anguska: wczoraj u mnie zalegl snieg, dzisiaj sladu po nim nie ma ale za to jest tak ciemno ze mozna pomyslec ze to dopiero 7 rano :/
2006-12-13 10:14:51 Kala1981: u mnie dzisiaj tez cieplej, ale ida takie bardzo ciemne chmury :-(
2006-12-13 09:51:47 lwica2: Hurraaa!!! U nas jest dziś znowu cieplej!!! Tak się cieszę!!!
2006-12-13 08:57:12 LENA2009: wczoraj w Warszawie pokazywali padał śnieg szkoda że u nas padał ale deszcze ;-( paskudna pogoda teraz tez pada
2006-12-13 00:35:00 lwica2: bo ja jestem z tamtych czasów, kiedy się liczyly... jeszcze to widzicie we mnie tkwi...
2006-12-12 23:02:11 joan: ale lwica myśli że "po znajomości" rozmowa będzie prostsza... ot takie teraz czasy - wszędzie liczą się układy :)
2006-12-12 22:53:19 Anioł_Stróż: =>lwica2: co ja mogę, porozmawiaj z moim Szefem 0:-)
2006-12-12 22:44:41 lwica2: ja też lubię śnieżne Święta, ale z przyczyn obiektywnych, Aniołku, zatrzymaj w tym roku zimę... zależy od tego coś ważnego w moim życiu...OK?
2006-12-12 20:38:39 Panargusek: lubię śnieg i biale Boże Narodzenie
2006-12-12 19:00:33 lichota: Nimva -dzisiaj spadł, zobaczymy co będzie rano
2006-12-12 18:49:19 Kala1981: sprezyna: no tak ale dzieci, wnuki doczekaja :-)
2006-12-12 18:46:42 sprezyna: Mi się jakiś czas temu obiło o uszy, że śnieg ma spaść w kwietniu! Ogólnie na grudzień zapowiadali dość niskie temp. ale widać - nie sprawdziło się. A co do sprawy samego ocieplenia, osobiście nie mam nic przeciwko, choć słyszałam, że w przeciągu stu lat ma stopnieć 80% lodowców. Jeśli to się sprawdzi możemy się pocieszać faktem, że my się tego nie doczekamy ;)
2006-12-12 18:46:14 joan: :((( zima , czy co ????? leci z nieba coś białego..... chociaz na ziemi jest mokro i czarno....
2006-12-12 18:44:26 bitbox: a u nas nadal sniegu ni ma
2006-12-12 18:10:29 Kala1981: Nimva: może na wielkanoc będą Swieta z śniegiem , a Boże Narodzenie słoneczne i ciepłe
2006-12-12 17:59:43 Nimva: Zobaczymy na jak długo. A swoją drogą ciekawa jestem czy i jeśli już to kiedy w tym roku spadnie śnieg :>
2006-12-12 17:29:39 lwica2: i na szczęście znowu się ociepla!!!!
2006-12-12 16:53:07 Marcia_Marcia: ostatnio w prognozie pogody mowili ze ma byc cieplo a tu nagle zimno sie zrobilo:(
2006-12-12 16:37:09 Kala1981: Nimva: ja tez sie przyzwyczaiłam i nie miałabym nic przeciwko temu, żeby dłużej była taka pogoda
2006-12-12 16:09:28 Nimva: No u mnie może jeszcze nie tak całkiem zimno, ale zdecydowanie zimniej. A szkoda bo już się przyzwyczaiłam do takiego ciepełka :)
2006-12-12 12:47:37 Kala1981: kaśka_k: ale u mnie juz robi sie całkiem zimno, dzisiaj ubrałam juz zimową kurtkę
2006-12-12 12:45:06 kaśka_k: no własnie prawie połowa frudnia a ja w cienkiej jesiennej kurteczce chodze. SZOK
2006-12-12 12:38:00 bitbox: juz widac to ocieplenie skwar w lecie i zima cholernie opozniona juz nie mowie o sniegu ale temperatury ...
2006-12-12 12:22:48 gosia45: a jak się roztopi lodowiec?!
2006-12-12 12:08:00 meggi: nie no juz nie przesadzajmy. Przecież nikt nam nie zablorni oddychać.
2006-12-12 10:30:39 lwica2: Tragedia... jak przyjdzie nam kontrolować ilość wydychanego dwutlenku węgla, to jak zyć? Inne wydalane produkty przemiany materii łatwiej ograniczyć - można mniej pić , mniej je ść, ale jak ograniczyć oddychanie??? Szok!
2006-12-12 10:09:53 Kala1981: Anioł_Stróż: po głębszym przemysleniu mogę przyznać Ci rację, natura przecież może nam różne figle splatać, a tak na marginesie rano sypał śnieg , ale już nic po nim nie zostało
2006-12-12 09:12:04 LENA2009: własnie pada paskudna pogoda grudzien a tu taka plucha
2006-12-12 06:36:38 meggi: no bo przeciez emitując dwutlenek węgla zaburzamy naturalną równowagę przyrody.
2006-12-11 23:16:15 Anioł_Stróż: =>Kala1981: poznać i opisać nie znaczy, że można przewidywać. Dwutlenek węgla jest pożywieniem dla roślin i gdy go zabraknie, to znikną rośliny - producenci tlenu. Przyroda sama się reguluje, a handel pozwoleniami na emisję dwutlenku węgla to jest grubszy szwindel.
2006-12-11 22:15:02 Kala1981: lukasiewicz: wydaje mi sie jednak, że "Ci od pogody" znaja się na tym, co robią :-) czym się zajmują. Wiadomo natury nigdy do końca poznac się nie da,ale mimo wszystko wydaje mi się ze można ja poznać w dużym stopniu.
2006-12-11 22:08:36 lukasiewicz: a moim zdaniem to ci od pogody nie znaja sie tak dobrze na naturze i zrzucaja wszystko na globalne ocieplenie
2006-12-11 21:48:45 meggi: Z tymi gazami to masz 100% rację. Anguska, na pewno śniegu nie będzie w święta, ale zawsze może nam psikusa zrobić pogoda i się zimno zrobi i śnieg spadnie na sylwestra (oby nie).
2006-12-11 21:32:04 Kala1981: meggi:wydaje mi się, że wśród tych gazów jest dwutlenek węgla, tylko kto by mierzył jego poziom, przeciez to by była chyba najgorsza praca i to w szkodliwych warunkach :-)
2006-12-11 19:44:29 anguska: lena2009 niestety , tez wole biale swieta ale to daje nadzieje ze w sylwestra tez bedzie cieplo OBY !! :D
2006-12-11 19:37:40 meggi: to zalezy czy wydalasz z nimi dwutlenek węgla :)
2006-12-11 19:22:46 BEATRICE: tez się ztego śmiłałam, mozemy oddechy jakos policza a...ta druga strona? bączki chyba tez beda musieli policzyc
2006-12-11 17:30:27 Kala1981: i znowu będą musieli szukać sponsora :-)
2006-12-11 16:58:20 Nimva: Jak każą jeszcze płacić za przekroczenie średniej dwutlenku z wydychanych płuc, to chyba sportowcy pójdą z torbami.
2006-12-11 15:27:15 Kala1981: BEATRICE: to mnie zaskoczyłaś tym co napisałaś, ciekawa jestem jakby to było z tym dwutlenkiem wydychanym z płuc, może beda musieli zmierzyc sobie pojemnośc płuc i obliczyc srednią oddechów na minutę, a potem wyliczyc z tego ile dwutlenku wydychaja :-)
2006-12-11 15:22:51 BEATRICE: Anglicy lubia wyzwania!?
Dzisiaj w wiadomościach podano, ze do ich parlamentu ma trafić projekt. Kazdy dostanie swoja kartę emisji CO2 , beda z niej ściagac limit przy kazdym zakupie gazu, paliwa, biletów lotniczych itp. Jesli komus skończy sie limit moze dokupić albo odkupić od kogoś co niewykorzystał limitu. Ciekawe czy w limicie będzie liczony dwutlenek wydychany z płuc?
2006-12-11 15:06:35 lena2009: oglądałm wczorja pogodę przed świętami ma padać podobno śnieg ale w święta ma byc ocieplenie do 6,6 stopni w dzień a więc pewnie swieta nie beda białe a szkoda ;-(
2006-12-11 14:41:42 Nimva: No niestety.. Ale póki co jeszcze jest całkiem cieplutko, więc mamy troche czasu na nacieszenie się z tego "podarunku" :)
2006-12-11 10:39:54 Kala1981: BEATRICE: masz racje wydaje mi się, że się zbliza. W powietrzu czuc "już" chłód
2006-12-11 10:26:53 BEATRICE: u nas chyba zbliża się zima, rano samochody były pozamarzane a teraz też jest dość zimno
2006-12-11 09:45:41 LENA2009: ja lubię śnieg i całą tą otoczkę nawet mróz o ile nie jest ostry tylko nie lubię jak sie robi ocieplenie bo jest wtedy szaro i wszytski "guwienka" psów widać na chodnikach a feee
2006-12-11 08:55:43 niunia108: a ja już bym chciała zimę
2006-12-11 00:31:17 lwica2: szczególnie jazda samochodem jest lepsza niż w zimie. Cieszę się, bo nie mam domowego zmiennika...
2006-12-10 23:52:39 joan: no ... i buty nie przemakają i nie przemarzają... i wogóle tak wiosennie na polu aż się chętniej do pracy idzie niz w ubiegłym roku o takiej porze
2006-12-10 23:46:14 lwica2: nie lubię się grubo ubierać, więc dla mnie to super sprawa
2006-12-10 21:23:14 joan: no ja tez nie mogę powiedziec żeby mi sie nie podobało.Super jest jeszce nawet zimowych ciuchów nie trzeba wyciagac
2006-12-10 21:15:29 lwica2: tegoroczne szaleństwo w związku z ciepłą zimą bardzo mi się podoba...
2006-12-10 20:13:29 lwica2: z tego wszystkiego cieszmy sę, że jest to najcieplejsza od 150 lat, a nie najmroźniejsza zima, bo tej drugiej wielu ludzi by pewno nie przeżyło, a taka jak teraz jest po prostu łaskawa dla bezdomnych i biedniejszych, bo ogrzewanie w mroźnym okresie pożera całe domowe budżety...
2006-12-10 20:11:00 joan: no i ... z najnowszej prognozy wynika że nadchodzi....... jesień :) heh.... a po niej to już chyba wiosna będzie w kolejce
2006-12-10 19:28:58 Anioł_Stróż: Dzięki Nimva za wsparcie! to jest mocny argument!
2006-12-10 19:08:53 lichota: może dzięki tym zmianom,zobaczymy zjawiska, które dotykają innych / byle tylko nie tak grożnie/, ale pewnie z daleka tornado byłoby ciekawe
2006-12-10 14:10:42 Nimva: Takiej ciepłej zimy nie było od ok. 150 lat. Czyli 150 lat temu była, a jak widać nic poważnego się nie stało, ludzkość dalej istnieje, a roślinność nie wyginęła. Więc po co panikować? Skoro wtedy bez tych "techniczno-chemicznych wynalazków" działy się takie rzeczy, więc to co dzieje się teraz też jest naturalne.
2006-12-10 10:05:57 meggi: ale tam nigdy jej nie było. A u nas to sprawa klimatu i my mamy 4 pory roku a nie 3 lub 2.
2006-12-09 23:32:20 Anioł_Stróż: To co, że nie będzie, na hawajach, na seszelach nigdy nie ma zimy, a ludzie jakoś tam żyją 0;-)
2006-12-09 23:16:30 marttini6: wlasnie ale to niesamowite moze juz za 5 lat nie bedzie zimy...
2006-12-09 23:06:31 Anioł_Stróż: =>lichota - tak, problem polega na tym, że są naukowcy - nie codzień wynajduje się proch lub żarówkę, a pogodę i jej zmiany można bezkarnie komentować. Zawsze w razie pomyłki można powiedzieć: 'wszystko na to wskazywało'. I nie oto chodzi czy w tym roku w grudniu będzie ciepło czy nie, ale o to, że na podstawie krótkookresowych badań publikuje się długookresowe prognozy. =>ekotrade: tak klimat się zmienia, zawsze się zmieniał, bez względu na to czy ktoś to badał czy nie. I ani przemysł, ani samochody nie mają na to wpływu.
2006-12-09 22:44:48 meggi: w sumie to oziębienie idzie. To może i śnieg spadnie.
2006-12-09 22:11:50 ekotrade: no nie wiem czy to bzdura poprostu klimat się zmienia trzeba popatrzec troche co sie dzieje w świecie i wszystko bedzie wiadomo nudynapudy
2006-12-09 22:07:03 nudynapudy: globalne ocieplenie to bzdura ?
to skąd te anomalia pogodowe ?
9 grudnia i śniegu ni ma .
2006-12-09 21:40:43 pianiwo: raczej nie wierzę w to
2006-12-09 19:48:09 Aga: tak adulenka jak nie jedno to drugie nas wykonczy:)
2006-12-09 19:31:39 AgatkaWach: adulenka1 - zgadzam się z tobą... jeżeli nie to to jakieś inne drugie...
2006-12-09 19:28:18 adulenka1: jak nie zginiemy od jednego prolemu to od drógiego.
2006-12-09 18:56:09 lichota: może dzięki tym różnym anomaliom pogodowym naukowcy mają czym sie zajmować?
2006-12-09 17:56:34 atena22: dzisiaj to był ładny dzien tak cieplutko juz dawno w grudniu nie było:)
2006-12-09 17:18:36 elkrol: Fakt, pogoda super tyle, że jak tak dalej pójdzie to rośliny zaczną rosnąć jakby była wiosna a na wiosnę??? trudno przewidzieć, bo powstał wielki chaos w przyrodzie.
2006-12-09 17:01:30 Kala1981: Mniam, mniam nie mam nic przeciwko pomaranczą i bananą :-)
2006-12-09 16:18:31 ekotrade: tak lwica też z pewnością się przyczyniłem do tego ale w sumie jest fajnie ciepło i jeszcze kilka lat i bedziemy w polsce pomarańcze i banany sadzić
2006-12-09 14:39:58 lwica2: Ja przyjmuję pogodę taką, jaka jest i nie zamierzam się obwiniać, że prze ze mnie klimat się ociepla, lodowce topnieją, bo w przeszłości nadużywałam dezodorantów w sprayu, itp...
2006-12-09 13:58:08 Kala1981: Jak dla mnie pogoda jest świetna, poprostu rewelacyjna, jednak na Boże Narodzenie chciałabym chociaz troszke śniegu, bo co to za Święta bez sniegu.
2006-12-09 13:28:52 joan: jeśli patrzę na to czysto subiektywnie to tez jestem za tym żeby tak było jak najdłuzej. Nie marznę stojąc i czekając na autobus, nie topię sie w białych zaspach dochodząc od przystanku do pracy, oszczędzam na ogrzewaniu.... można za to coś fajnego kupić...
2006-12-09 12:59:04 masazysta_18: mi taka pogoda pasuje jest ciepło !!! ale sniegu moglo by troszke popadac
2006-12-09 12:34:21 BEATRICE: Fakt śniegu nie ma , a mi taka pogoda odpowiada. nie marznę, nie wieje mi w uszy, nie szczypie w nos no i znowu mam kwitnace , białe stokrotki na skalniaku.
2006-12-09 12:31:02 lwica2: Nakręcanie koniunktury nie jest w ekonomii wcale nowym zjawiskiem. W dobie powszechności reklamy, świetnie się przedsiębiorcom udaje.Szary zjadacz chleba jest po prostu narzędziem w rozkręcaniu interesu. W zrozumiałej trosce o swoje zdrowie ludzie wierzą w dosyć prawdopodobnie brzmiące odkrycia i robią wszystko na co ich oczywiście stać, by oddalić od siebie nadchodzące zagrożenie...
2006-12-09 11:17:18 meggi: śniegu jak nie było tak nie będzie, bo coś z pogodą nie halo. Wątpię żeby to normalne było, że w grudniu 15 stopni.
2006-12-09 11:06:39 BEATRICE: tyle czasu nam wpajano ze niszczymy atmosferę. Pamietacie jak wycofano dezodoranty zawierajace freon? Jak zmieniono gaz w lodówce na nie zawierajacy freonu? itd. itd. Może faktycznie to był młyn na wode dla producentów innych produktów?
2006-12-09 00:02:04 MonikaMonika: fakt faktem że taka pogoda w grudniu zwraca na siebie uwagę. Przysłowie mówi, że ,, Święty Marcin na siwym koniu przyjeżdża". Marcina było w listopadzie - tu już grudzień a śniegu ani siwego szronu nie widać
2006-12-08 23:26:58 martynka986: dziwi mnie to że mamy grudzień a tu ani troche przymrozkow nie widac.
2006-12-08 22:56:33 Aga: nawet niedzwiedzie jeszcze nie spia:(zwiezreta głupieją
2006-12-08 22:46:18 Anioł_Stróż: Hejtam, a nie pamiętacie już ostatniej zimy od grudnia do maja i mrozów w okolicy -30 stopni. Poza tym uważam, że wpływ ludzkości na klimat jest minimalny. Ot może jakaś fabryka zanieczyścić rzekę, wytruć ryby, ale wpływ na globalne zmiany jest znikomy! W XIX wybuch wulkanu Krakatau w Indonezji spowodował emisję pyłów do atmosfery jaką ludzkość osiągnęła w połowie XX w. Topnienie lodowców? - był taki okres w dziejach Ziemi, kiedy nie było lodowców - i życie aż kipiało. Zwróćcie uwagę, że teoria o efekcie cieplarnianym jest modna od ok. 20 lat, a zmiany klimatu trwają stulecia. =>joan: w Australii są dwie pory roku: ciepła i gorąca, a mimo to Australijczycy nie narzekają. Studnie wysychają nie na skutek globalnego ocieplenia tylko wskutek melioracji, która powoduje obniżenie poziomu wód gruntowych. Za globalnym ociepleniem kryje ludzka pycha i bufonada, że ludzkość dysponuje już taką potęgą, że ma wpływ na globalny klimat - nie ma.
Większy wpływ będzie miało uderzenie w Ziemię meteorytu o średnicy 1 kilometra niż cała dotychczasowa działalność człowieka
2006-12-08 22:07:01 MonikaMonika: przecież musiało byś jakieś uzasadnienie dlaczego owadobójczy środek DDT uznano z anielegalny, czyżby to naprawdę tylko dlatego żeby ludzi ubyło? to nieetyczne... a Ci milionerzy to chyba zapomnieli, że gdyby nie ludność to nic by nie znaczyli, bo ich pieniążki pochodzą właśnie od ludzi! A ten wiceprezydent Stanów zjednoczonych powinien wybrać się na wycieczkę (stać go chyba na to) i osobiście sprawdzić, zamiast takie bzdury wypisywać. Za kogo oni nas mają? A po tych aferach polityucznych to już wogóle spadniemy na dno...
2006-12-08 22:05:09 joan: pewnie tak, tylko czy tak naprawde to dobrze? zaczynam się zastanawiac czy jednak odrobina zimy nie jest w przyrodzie potrzebna- że juz nie wspomnę omawiania z dziećmi tematów świąteczno - zimowych gdy przynoszą do klasy bazie i stokrotki
2006-12-08 22:01:44 lwica2: Tak bardzo chciałam, żeby właśnie jesień potrwała w tym roku do samej wiosny. Czyżby mnie wysłuchano ??/
2006-12-08 21:23:35 pianiwo: fakt faktem...każdy mówi co chce a wystarczy wyjrzec za okno, pójść na spacerek niezbyt grubo ubranym, nazrywac stokrotem, grzybów w lesie, bazi z drzew,... bo przeciez piękną wiosnę mamy tej zimy. Temperatura wskazywana na termometrze mówi sama za siebie...a przecież wszystkim nagle termometry się nie popsuły !!!!!!
2006-12-08 21:22:30 lwica2: lodowce się topią, a u nas wysychają studnie. Coś tu nie tak...
2006-12-08 20:54:52 joan: oj... troche się w przyrodzie pomieszało - to napewno - pojawiły sie i stokrotki i krokusy i pąki na drzewach
2006-12-08 20:34:03 cebulka: A ja zrywałam bazie...
2006-12-08 20:31:47 magdagb: no mój synek mi nazrywał dzis stokrotek
2006-12-08 20:01:04 Aga: ja tez w to nie wierze zobaczcie co sie na dworze dzieje grudzien a stokrotki i grzyby rosna hahah
2006-12-08 19:58:45 Titusia: jakoś nie wierze żeby to był tylko mit... przecież lodowce się topią mocniej niż kiedykolwiek a i w polsce niesamowicie ciepło jak na zimę! to są fakty a nie mit....
2006-12-08 16:22:47 tatra69: hmm .. no nie wiem, też nie wiadomo czy globalne ocieplenie to naprawdę mit ^^
Różności ▪ Rafał Rafał urodził się 12.03.2007 roku w wyniku komplikacji około porodowych, urodził się w ciężkim stanie i lekarze musieli go reanimować. Przebywał długi czas w szpitalu. Ordynator powtarzał nam ciągle, że tylko minuty decydowały o jego życiu.
Odżywianie ▪ Jak przyozdobić deser lub tort Każdy z nas ma swojego faworyta wśród domowych deserów i wypieków, jest jednak coś, co łączy wszystkich – zanim sięgniemy po kawałek tortu czy pucharek ze słodkościami, każde danie najpierw pożeramy… wzrokiem. Pierwszy krok do kulinarnego sukcesu to niebanalny wygląd, przysłowiowa wisienka na torcie.
Dziecinada ▪ Znowu katar u dziecka? Zaczyna się zwykłym kichnięciem a kończy nieprzespaną nocą. Rodzice przedszkolaków doskonale znają taki scenariusz. Chyba nic nie rozwija się tak szybko jak katar w przedszkolu. Dzieci zarażają się jedno od drugiego. Rano jeszcze zdrowe biegną do swoich kolegów, a po południu wracają zakatarzone i niechętne do zabawy.
Może tym razem zamiast kolejnej nieprzespanej nocy terapia podczas snu?
Zdrowie ▪ Wiosna ze sprawnymi stawami Bogata w witaminę C, A, E i K – dzika róża pojawia się wciąż w nowych odsłonach, zarówno w kosmetyce jak i lecznictwie. Już wiadomo, że jako kosmetyk dobrze wpływa na cerę, jest idealna jako woda toaletowa i działa leczniczo na przeziębienia. Odkryto również, że zawarty w owocach dzikiej róży galaktolipid o nazwie GOPO® pomaga w schorzeniach stawów.
Seksolubnie ▪ Czy katolik może cieszyć się seksem? Kościół może przeciwstawić „modzie" na seks coś bardzo ważnego. Przekonanie, że związek z drugim człowiekiem ma wzbogacać oboje małżonków - a nie ranić. Rozmowa z ojcem dr Ksawerym Knotzem, kapucynem, specjalistą od poradnictwa małżeńskiego.
QZ.pl poleca ▪ Collagen Pure z Laboratorium Bingo Cosmetics Po 25 roku życia, w komórkach skóry zaczyna ubywać kolagenu, słabną włókna kolagenowe powodując utratę jędrności i elastyczności, pojawiają się zmarszczki.
Ubytek rozpuszczalnego kolagenu jest zjawiskiem naturalnym w procesie starzenia, ale z kobiecego punktu widzenia nadzwyczaj niepożądanym.
Dobre rady ▪ Jak trzeba być zdolnym, aby dostać kredyt? Czy same piątki w podstawówce i stypendium na studiach wystarczą, aby dostać kredyt? Niestety nie dla banku. Tutaj najważniejszy jest fakt, czy dana osoba ma wystarczającą ilość środków na spłatę zaciągniętego zobowiązania. Określa to, wyliczając tzw. zdolność kredytową.